Kolejne targi outdoorowe ISPO za nami. Ponad 84 000 odwiedzających ze 120 krajów przybyło do Monachium, by jak co roku spotkać się na największej imprezie outdoorowej świata. Aż 2801 wystawców z różnych krajów zaprezentowało swoje produkty i innowacje technologiczne. Taka liczba oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Wśród gości wydarzenia tradycyjnie nie mogło zabraknąć redakcji Portalu i przedstawicieli naszego partnerskiego Sklepu Górskiego. ISPO to idealna okazja, by zapoznać się przyszłością rynku outdoorowego na świecie, a co za tym idzie, również z przyszłością tegoż rynku w naszym kraju.

Podsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooru

Nie bez powodu odwiedziliśmy takich producentów jak Bergans of Norway, Kayland, Lasting czy Nordisk. Marki rokrocznie prezentują swoje kolekcje na targach, a nasi czytelnicy kojarzą je z ich obecności w Sklepie Górskim. Pojawiliśmy się również na stoisku francuskiego producenta lin Cousin Trestec.

Podsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooruPodsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooruPodsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooru

Wracając do marki Bergans, nie bez znaczenia dla naszych czytelników i klientów partnerskiego sklepu powinien być pewien fakt. Mianowicie kurtka Bergans of Norway Stranda Hybrid Down Jacket otrzymała tytuł Gold Winner w kategorii narciarskiej ISPO Award 2018. Kto wie? Może już niebawem produkt będzie dostępny w Sklepie Górskim.

Ta puchowa kurtka mimo narciarskiej charakterystyki nadaje się zarówno do użytku w górach jak i w mieście. Produkt wykonany jest w 100% z recyklowanego poliestru SpinDye® i wypełniony puchem Down® i PrimaLoft® Gold Insulation Active +.

Podsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooru

Dzięki obecności na targach poznaliśmy kilka nowych marek, które mają szanse pojawić się niebawem na polskim rynku outdoorowym. Duże wrażenie (podobnie jak w latach ubiegłych) zrobiła na nas kolekcja włoskiej marki odzieżowej Karpos. Firma w smutnych okolicznościach straciła swojego wyjątkowego reprezentanta, bowiem twarzą marki był wybitny wspinacz, Ueli Steck. Niestety Szwajcar zginął z końcem kwietnia ubiegłego roku po upadku z Nuptse.

Podsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooru

Inne ciekawe, marki, które przyciągnęły naszą uwagę, to francuski producent plecaków i ultralekkich uprzęży Blue Ice, czeski producent odzieży i sprzętu outdoorowego Trim, skandynawska marka Yeti słynąca z produkcji najlżejszych kurtek puchowych na świecie oraz Dale of Norway, skandynawska marka premium produkująca wysokiej jakości swetry i odzież zimową.

Tegoroczne targi zostały zdominowane przez sporty zimowe, których przedstawiciele wzbudzili największe zainteresowanie. Oczywiście na brak uwagi nie mogli narzekać producenci z branży zdrowia, fitness, sportów wodnych i oczywiście outdooru.

Podsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooruPodsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooruPodsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooru

Jednym z najważniejszych punktów tegorocznych targów była rosnąca cyfryzacja branży artykułów sportowych. Klaus Dittrich, prezes i dyrektor generalny Messe München, stwierdził:

„Dzięki ISPO Digitize wskazaliśmy drogę do przyszłości branży artykułów sportowych, a także handlu detalicznego artykułami sportowymi. Następnym krokiem będzie zastosowanie tego pozytywnego impulsu w praktyce i zwiększenie zainteresowania sportem.”

Przedstawiciele handlu detalicznego i branży artykułów sportowych mieli doskonałą okazję ku temu, by zapoznać się z rozwiązaniami cyfrowymi w zakresie rozwoju produktu, produkcji, marketingu i sprzedaży. The Digitize Area została zaprezentowana przez firmę Adidas, która wzięła udział w targach po raz pierwszy od 2006 roku.

„ISPO stworzyło platformę, na której można wspólnie udoskonalić możliwości cyfrowej transformacji dla detalistów i marek. Jako lider rynku wróciliśmy, aby otwarcie i przejrzyście pokazać nasze powiązanie z detalistami, którzy widzą w tym szansę" - mówił Roland Auschel, członek zarządu Adidas, który nadzoruje sprzedaż globalną.

Podsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooru

Po raz kolejny cieszy obecność polskich wystawców, których z roku na rok na ISPO przybywa. W tym roku premierowo swoje stoisko na targach mieli organizatorzy Festiwalu Górskiego im. Andrzeja Zawady w Lądku-Zdroju. Zabieg ten nas zupełnie nie zdziwił. To właśnie w Lądku w tym roku zostaną wręczone najważniejsze nagrody w dziadzienie alpinizmu, mianowicie Złote Czekany.

Polskim markom na ISPO przyjrzymy się w kolejnym artykule, bo wiem warto na obecność polskiego rynku outdoorowego w Monachium zwrócić uwagę.

Podsumowanie ISPO Monachium 2018 – wielkiego święta outdooru

Centrum targowe w Monachium już w tym roku otworzy dwie nowe hale. W rezultacie, ISPO będzie miało w sumie aż 18 hal wystawowych, począwszy już od roku 2019. Przemysł dóbr sportowych zdecydowanie zyska na tym rozszerzeniu. Oczekuje się, że wzrost będzie generowany przede wszystkim w obszarach outdoor, health & fitness oraz w zakresie wytwarzania innowacyjnych tkanin.

Red.

Sklep Górski